Jaarverslag Commissie van advies voor de bezwaarschriften 2018

Inleiding

Voor de behandeling van bezwaarschriften die zijn ingediend op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) is een Bezwarenadviescommissie algemene aangelegenheden benoemd (verder: Commissie). Deze Commissie bestaat uit externe deskundigen, dat wil zeggen dat de commissieleden geen deel uitmaken van of werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van een gemeentelijk bestuursorgaan.

Voor het behandelen van bezwaarschriften en de werkzaamheden van de Commissie heeft de gemeenteraad de Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften vastgesteld. In deze verordening is bepaald dat de Commissie jaarlijks verslag uitbrengt. Het jaarverslag bevat in ieder geval een overzicht van behandelde zaken en de daarop genomen beslissingen. Verder kunnen aanbevelingen worden gedaan ter voorkoming van gebreken en ter verbetering van procedures.

Periode

Vanaf 1 januari 2018 tot 31 december 2018

Documenttype

Jaarverslag

Bijlage

Deel dit
Mail
Bellen