Tekstgrootte A A
U kunt de informatie op de pagina groter of kleiner maken. Druk hiervoor de Ctrl-toets samen met de + of - toets in (op Mac is het Cmd met + of -).

Zorg

Welke maatregelen nemen zorgaanbieders?

Elke zorgaanbieder maakt een eigen keuze hoe om te gaan met de ondersteuning die zij bieden. Als u vragen heeft over deze ondersteuning dan kunt u het beste contact opnemen met uw zorgaanbieder of team Werk, inkomen en zorg van de gemeente.

Mag ik als zorgaanbieder mijn dienstverlening stoppen?

Het is verstandig dit met de GGD of de huisarts te overleggen. De gemeente gaat niet over de voorzieningen van zorgaanbieders. Een zorgaanbieder beslist zelf wat te doen. In geval van calamiteiten volgt elke zorgaanbieder zijn eigen calamiteitenplan.

Hoe kan ik als zorgaanbieder mijn werk blijven doen als mijn bedrijf financieel in de knel komt?

Dit zijn onzekere tijden, zeker voor de zorgaanbieders en hun cliënten. Op dit moment is weinig zeker, behalve dat de gemeente Olst-Wijhe wil dat cliënten zo goed mogelijke ondersteund blijven en dat zorgondernemers niet omvallen als gevolg van deze crisis.

Ook als fysiek contact niet meer mogelijk is, zijn er veel andere manieren om de zorg door te laten gaan. We zien dat daar heel creatief gebruik van wordt gemaakt.

Al die contacten, hoe lang of kort ook, kunnen geregistreerd en gedeclareerd worden. Wij gaan flexibel om met die declaraties. Daarnaast kunnen zorgaanbieders gebruik maken van de landelijke regelingen, zoals de werknemersbijdrage en het uitstel van belastingen.

De gemeente Olst-Wijhe benadrukt dat voortzetting van de zorg aan onze kwetsbare inwoners op dit moment van het grootste belang is en onze prioriteit heeft. En hoe dat, na deze crisis, verder wordt afgehandeld is van later orde. U bent als zorgaanbieder voor ons van heel groot belang. Wij zorgen ervoor dat door deze crisis uw bedrijfscontinuïteit niet in gevaar wordt gebracht. Uw cliënten rekenen op u!

Het artikel vindt u ook op de website Zorgaanbiedersinfo.

Hoe kan ik hulp vragen of geven?

Hulp bieden

Bent u bereid om een ander te helpen? Ut Huus wil samen met haar partners, De Kern, Wijz jongerenwerk en Evenmens, waar mogelijk een verbindende rol spelen.

Dus heeft u tijd over en bent u bereid om een ander te helpen? Laat dat dan weten aan ut Huus. Onderstaand vindt u de conttgegevens. Wij schatten in dat de vraag naar hulp bij boodschappen, vervoer, oppas en een (telefonisch) praatje het grootst is.

Hulp vragen

Bent u juist op zoek naar hulp? Neem dan ook contact op met ut Huus. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Samen staan we sterk!

Gegevens ut Huus

  • Bereikbaar van ma t/m vr 9 - 17 uur
  • Tefoonnummer 0570 – 56 36 00
  • E-mail: welzijn@uthuus.nl.
  • U kunt ook een bericht achterlaten op hun Facebookpagina.

Kan ik naar de fysiotherapeut of een alternatieve zorgverlener?

  • Het uitoefenen van de meeste contactberoepen is vanaf 11 mei weer mogelijk. Het gaat om rij-instructeurs, (para)medische beroepen (diëtist, masseur, ergotherapeut, tandprotheticus, enzovoort), medewerkers in uiterlijke verzorging (kapper, schoonheidsspecialist, pedicure, enzovoort) en alternatieve geneeswijzen (acupuncturist, homeopaat, enzovoort).
  • Het werk wordt zoveel mogelijk op anderhalve meter afstand georganiseerd.
  • Er wordt gewerkt op afspraak, waarbij de ondernemer/medewerker en de klant samen vooraf bespreken of het bezoek een risico oplevert.

Kan ik naar de tandarts?

De tandartsen zijn in de week van 20 april weer open gegaan. In de weken ervoor werden alleen noodzakelijke behandelingen uitgevoerd. Ga alleen naar de tandarts als u geen (milde) gezondheidsklachten heeft en neem de hygiënemaatregelen in acht.

Iets melden?
Deel dit
Mail
Bellen