Projectleider website / sociale kaart sociaal domein

We zijn op zoek naar een projectleider website / sociale kaart sociaal domein voor 8 uur per week voor een periode van een half jaar.

De gemeente Olst-Wijhe is een aantrekkelijke plattelandsgemeente in Overijssel, met circa 18000 inwoners, gelegen aan de IJssel, grenzend aan de gemeenten Deventer, Raalte en Zwolle. Hier is het prettig wonen en werken.

De gemeentelijke organisatie is onderverdeeld in teams, onder leiding van teammanagers en een tweehoofdige directie; enkele taakvelden zijn ondergebracht in een samenwerkingsverband DOWR. Onze medewerkers scoren hoog op klantgerichtheid, flexibel gedrag, probleemoplossend vermogen en samenwerken. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers vertrouwen geven en verantwoordelijkheid nemen (binnen en buiten de organisatie), zelfstandigheid tonen, samenwerken (en gebruik maken van netwerken), initiatief tonen, communicatief en flexibel zijn. Met hun inzet kan de gemeente haar rol in het maatschappelijk werkveld goed vervullen. Lees meer op onze website.

Sinds 2015 zijn we als gemeente verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet, de gewijzigde Wmo en de Participatiewet. Een programma team transformatie sociaal domein is momenteel hard aan het werk om deze ondersteuning en zorg in afstemming met alle partijen vernieuwend vorm te geven. Er zijn ruim 30 deelprojecten in uitvoering waaronder "een goed werkende, volledige, actuele en gebruikersvriendelijke website met informatie over het sociale domein in Olst-Wijhe en een actuele sociale kaart per 1 juni 2019, voor inwoners en (verwijzende) organisaties”.

Voor dit project zoeken we tijdelijk versterking in de vorm van een enthousiaste en slagvaardige projectleider.

Wat verwachten we van je?

Als projectleider begeleid je de inhoudelijk betrokken collega’s in het afwegings-, besluitvorming- en implementatietraject en zorg je voor de uitvoering van de implementatie. Voor 1 juni 2019 moet er een besluit genomen zijn over een nieuwe website voor het sociale domein en sociale kaart en moet deze nieuwe website in werking zijn.

Je houdt een kort marktonderzoek naar vergelijkbare sites en aanbieders ervan die mogelijk aan (kunnen) sluiten op onze wensen voor een sociaal loket en sociale kaart. Je onderzoekt de meerwaarde voor één portaal voor het gehele sociale domein (Wmo, CJG en Werk en Inkomen) en laat daarover een besluit nemen. Je maakt een afwegingsvoorstel van voor- en nadelen voor het in het eigenbeheer van een site en sociale kaart of samenwerken met een derde partij en regelt daarover besluitvorming. In dit afwegingsvoorstel wordt tenminste opgenomen:

  • Budget voor implementatie en structurele uitvoering van de nieuwe voorziening
  • Een impactanalyse van de nieuwe voorziening voor onze organisatie
  • Opzet voor implementatie voor nieuwe voorziening

Je begeleidt het afwegingsvoorstel richting bestuur voor besluitvorming en maakt een plan van aanpak voor implementatie. Tenslotte zet je een implementatieproject op en zorg je voor de uitvoering ervan, zodat de nieuwe voorziening tijdig operationeel is.

Het resultaat van jouw werk is dat zowel onze inwoners met hun netwerk als maatschappelijke organisaties eenvoudig de gevraagde en juiste informatie over het sociaal domein kunnen vinden.

Wie zoeken wij?

Een proactieve, besluitvaardige, planmatige en pragmatische projectleider met Hbo-opleiding en minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring. Aantoonbare ervaring als projectleider is een vereiste, bij voorkeur ook ervaring in het begeleiden van vergelijkbare projecten. Kennis en/of affiniteit met het werkveld sociaal domein en online dienstverlening/communicatie is een pre.

Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt actief intern en extern de nodige samenwerking. Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie, die zich opstelt als betrouwbare partner in de samenleving, met oog voor kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners.

Wat bieden wij jou?

Een mooie, maatschappelijk relevante en uitdagende opdracht in een team van enthousiaste collega’s. Een tijdelijk dienstverband voor de duur van een half jaar voor 8 uren per week Je krijgt de HR-21-functie medewerker beleidsuitvoering II toegewezen; daarmee bieden we je een salaris van maximaal 8/36 x €3.805,- bruto per maand, salarisschaal 9), afhankelijk van opleiding en ervaring. Verder kun je rekenen op prima overige arbeidsvoorwaarden volgens de CAR en de Uitwerkingsovereenkomst DOWR.

Procedure

De vacature is gelijktijdig intern en extern uitgezet. Op basis van de interne arbeidsmarkt en de gemaakte afspraken binnen de Talentenregio gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een kandidaat, die werkzaam is binnen dit samenwerkingsverband.

Heb je interesse? Maak dit dan uiterlijk 27 januari 2019 aan ons kenbaar via het digitale sollicitatieformulier op onze website. De kennismakings- en selectiegesprekken staan gepland op donderdag 7 februari 2019.

Wil je meer informatie

Over de inhoud van de functie kun je tijdens kantoortijden op maandag t/m donderdag bellen met Carla van der Velde, programma manager transformatie sociaal domein, telefoon 0570-568184. Over de procedure kun je tijdens kantoortijden bellen met Hans Lemans, HRM-adviseur, telefoon 06-11845051.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs!

Iets melden?
Deel dit
Mail
Bellen